Regionalna premijera novog singla i spota Eto pjesma Rade Šerbedžije u svega je nekoliko sati na YouTube-u naišla na brojne pozitivne kritike. Legendarni glumac, pjesnik i glazbenik otpjevao je pjesmu koju je za njega napisao Husein Hasanefendić Hus, a glazba i tekst u Radinoj interpretaciji oduševili su njegove poklonike.
Spot u radnoj atmosferi, kakva obično vlada na snimnju novih pjesama, kamerom je uhvatio Danilo Šerbedžija, poznati redatelj i dobitnik najveće nagrade Zlatna Arena za film Tereza37 na ovogdišnjem Pula Film Festivalu. Uz Radu na spotu su i sjajni glazbenici njegovog Zapadnog kolodvora banda: Dado Marinković (bubanj), Davor Smotke Smotalić (perkusije, prateći vokal), Dario Hleb (bas gitara), Mario Igrec (gitara), Antun Stašić (violina, parateći vokal), Marjan Krajna (harmonika), a pjesmu je snimio, miksao, masterirao i producirao Davor Smotalić Smotke u studiju SmotkeSoundStudio. Singl Eto pjesma, hit je kakav se čekao i najava je Radinog novog studijskog albuma na kojem će svoj značajan doprinos dati i glazbenici Elvis Stanić, Darko Rundek i Damir Urban.
Iako je ovo godina u kojoj umjetnost najviše trpi posljedice zbog nedostatka publike, Šerbedžija se može pohvaliti zapaženim ostvarenjima na dramskom i glazbenom polju. Na ovogodišnjim 71. Dubrovačkim ljetnim igrama dobio je nagradu Orlando za ulogu Georgea u predstavi Tko se boji Virginije Woolf Kazališta Ulysses i Beogradskog dramskog pozorišta, a Croatia Records objavila je CD i Blu-ray Rade Šerbedžija & Zapadni kolodvor @ HNK Zagreb. Koncert pod imenom Već sam ti pričao Šerbedžija je održao krajem 2019. godine, a publika je uživala u snažnim i uvjerljivim interpretacijama pjesama Vrijeme je, draga, vrijeme je, Protuletje se otpira, Barbara, Rastanak, Ostala si uvijek ista, Moj spomenče plavo cvijeće, Ne daj se Ines i ostalih iz Radine bogate glazbene karijere.
Iako ovih dana nema mnogo prigoda za otići na koncert, Kišni razdraganci Ivanka & Mrle sa svojim putujućim tulumom rasplesali su Pulu, a zatim i Sisak! Prvo su posjetili pulski festival dječje knjige Monte Librić, gdje su održali kišni tulum te izvrsno animirali djecu koja su se odmah rasplesala, a sutradan su se s mališanima družili na pikniku gdje su, između ostalog, učili djecu ‘’kako uloviti kišu’’ pa su tako nastale i brojne zanimljive priče.
Nakon Pule, Kišni su razdraganci krenuli prema Sisku gdje su u sklopu sisačkog festivala ‘Klupske noći' kroz ples, glazbu, pjevanje i žongliranje balonima i čupavim razdragancima, druženje s djecom pretvorili u pravi ‘Hi Hi Ha Ha’ dan.
‘’Pjevali smo, plesali, uživali u Puli, a ponajviše djeca. Priča se da je koncert Kišnih razdraganaca bio najveći tulum u 13 godina postojanja Festivala dječje knjige Monte Librić! Nakon Pule bili smo u Sisku gdje nas je također dočekala odlična organizacija, a snažna želja za veselim događanjima rezultirala je koncertom na kojem je i mali i veliki Sisak pjevao. Kišni razdraganci su presretni, napunjeni energijom i ljubavlju. Sisak također ne pamti ovakav dječji Tulum! Vidimo se ovog petka u Matuljima od 19 sati – poručili su Ivanka & Mrle.
Već ovog petka, 4. rujna Kišni radzraganci ponovo putuju, pjevaju i plešu – ulovi ih u Matuljima, koncert počinje u 19 sati!
Foto: Hassan Abdelghani
Točno na petu godišnjicu smrti velikana hrvatske glazbe i velikog umjetnika Arsena Dedića, Matija Dedić održao je koncert Matija svira Arsena na šibenskoj tvrđavi Barone. U sjajnom ambijentu obnovljene tvrđave, Matija Dedić ponovo je briljirao svirajući skladbe iz bogatog opusa svoga oca. Koncert je započeo s nekoliko filmskih tema, a neizostavni su bili i Arsenovi klasici poput Moderato Cantabile, Tvoje nježne godine i Dida moj. Kao i uvijek potpuno predan glazbi, Matija je oduševljenoj publici, koja ga je dva puta vraćala na scenu, priuštio nesvakidašnji glazbeni užitak pod vedrim nebom. Jedna od pjesama koju je izveo na bisu bila je i Vraćam se, kao obećanje da će se ponovo vratiti dogodine.
"Dugo sam sazrijevao kao glazbenik prije nego me ćaća pozvao da sviram s njim. Proučavao sam vrhunske pijaniste poput Stjepana Mihaljinca kako bih znao svirati uz Arsena. Do tada sam uvijek bio sam za klavirom, a tada sam trebao naučiti kako pratiti pjevača. Prije pet godina jednostavno sam ponesen burom emocija zbog njegovog gubitka sjeo za klavir i svirao repertoar koji sam već toliko puta svirao s njim. Nije bilo planirano, ali je očito bilo neizbježno ne čuti emocije koje su izvirale iz mene. Tako je nastao album Matija svira Arsena, nagrađen sa šest Porina", rekao je Matija.
U publici je Matiju pomno pratila i njegova obitelj - Gabi Novak, supruga Marina i kćer Lu, svi zajedno na istom mjestu uz Arsenovu glazbu kao najljepši mogući spomen na velikog šibenskog skladatelja.
"Toliko sam sretna kad vidim koliko je Matija sazrio kao glazbenik. Koncert je bio divan. Baš sam dirnuta kao majka, ali i kao glazbenica moram reći da me svaki put oduševi jer uvijek donese nešto novo. I kad nastupamo zajedno jednostavno me potiče na kreativnost, na nadogradnju. Sjajno se nadopunjujemo. Bili smo zajedno ovdje u Arsenovom Šibeniku, koji je uvijek bio njegov temelj i to mi je puno značilo", emotivno je poručila Gabi Novak.
Osim ovog koncerta, organizatori Tvrđava kulture organizirali su i prvi zajednički koncert Arsena, Gabi i Matije 2014. godine na Tvrđavi sv. Mihovila, koji je nažalost bio i njihov posljednji. Međutim, Šibenik će se potruditi da nove generacije upoznaju Arsena i njegov stvaralački opus, a na jesen bi se trebala otvoriti Kuća umjetnosti Arsen, kulturni centar kojim se odaje počast jednom od najvećih umjetnika novije hrvatske povijesti, akademskom glazbeniku, individualcu i intelektualcu, skladatelju, kantautoru, slikaru, aranžeru, prevoditelju, tihom obrtniku i pjesniku opće prakse, šibenskom glazbaru i umjetničkom geniju - Arsenu Dediću.
Foto: Borislav Pešić Blagoja
Plesna predstava „Zagrljaj“ u produkciji Centra za izvedbene umjetnosti Vitlycke iz švedskog grada Tanumshedea, nastala prema zajedničkom konceptu plesača Meleat Fredriksson, Adama Seida Tahira i Lydije Östberg Diakité premijerno je, u sklopu projekta „Future Epics“, izvedena sinoć, 17. kolovoza u Lazaretima.
Istražujući „crni“ ili afrički pogled kao način propitivanja vladajućih vrijednosti unutar zapadnog društva koji svakodnevno biva ispunjen binarnim crno bijelim odnosima, plesači Meleat Fredriksson, Adam Seid Tahira i Lydia Östberg Diakité poveli su festivalsku publiku na putovanjem prostorima u kojima je pojam gledanja usmjeren istovremeno i prema unutra i prema van. Preko etno korijena do krajnje suvremenih i urbanih plesnih pokreta, svojom tjelesnošću koja je bivala isprepletena kroz smirujući kolektiv grupe pozivali su na osluškivanje zvuka kontradikcije i važnosti pripadanja.
Ostatak švedskog umjetničkog tima činili su scenografkinja i kostimografkinja Aida Rønvik te Holger Hartvig zaslužan za tonsku montažu i produkciju.
Uz predstavu „Intimnost“ Fondacije Heartefact izvedenu prošli tjedan te sinoć izvedeni ples „Zagrljaj“, program ovogodišnjih Igara donosi još jednu premijernu produkciju nastalu u sklopu projekta „Future Epics“ sufinanciranog sredstvima programa Europske unije Kreativna Europa i to predstavu „Grižula“ Marina Držića u režiji Saše Božića i Petre Hrašćanec, a u izvedbi Festivalskog dramskog ansambla u suradnji s Akademijom dramske umjetnosti u Zagrebu, u četvrtak 20. kolovoza u parku Gradac.