Osvrt - Koncert mladih simfoničara Barcelone i Varaždina oduševio publiku u varaždinskom HNK

Do posljednjeg mjesta ispunjeno kazalište u Varaždinu samo je još jedna potvrda odličnog koncerta koji su učenici i nastavnici glazbene škole IEA Oriol Martorell iz Barcelone, Glazbene škole u Varaždinu i članovi zbora Via održali jučer na Velikoj sceni HNK pred oduševljenom publikom. Čak 170-ak mladih, 100-tinjak u zboru i 70-ak u simfonijskom orkestru, nastupilo je pod dirigentskom palicom profesorice Dade Ruža, a na programu su bila djela F. Schuberta, G. Verdija, O. Petersona, A. Kabilja, P. Casalsa i F. Mercuryja.

Suradnja sa školom iz Barcelone započela je putem Erasmus+ projekta u prosincu prošle godine, kada su učenici varaždinske Glazbene škole gostovali u Barceloni, a nastavila se i u ovoj godini kada je bilo planirano održavanje open air koncerta ispred vile Bedeković. S obzirom da vremenske prilike u svibnju nisu bile naklonjene izvođačima, organizatori su ustrajali na ideji i osluhnuli želje svih uključenih u projekt te su svi dobili priliku nastupiti na dva koncerta na Velikoj sceni HNK, uz potporu Varaždinske županije, osnivača Glazbene škole u Varaždinu, Grada Varaždina, HNK u Varaždinu i Koncertnog ureda Varaždin.

Ovog puta dvije su se partnerske škole odlučile pripremiti jedan veći projekt s programom klasične glazbe. U prvom dijelu je izvedena 8. simfonija, takozvana „Nedovršena“ F. Schuberta. Nakon toga slijedio je dio u kojem sudjeluje i mješoviti djevojački zbor, a nakon toga izvedeno je nekoliko opernih djela iz Verdijevog opusa, iz Trubadura, Nabucca i Traviate. U završnici koncerta učinjen je iskorak u područje mjuzikla, uz Jaltu Jaltu A. Kabilja na programu se našao i gospel kanadskog jazz skladatelja O. Petersona, a na samom kraju izvedena je Barcelona, poznata skladba F. Mercuryja, koju je za tu prigodu obradio profesor Marko Prepelić, nastavnik Glazbene škole u Varaždinu. Na koncertu su se uz učenike dviju škola i nastavnike Glazbene škole u Varaždinu, u orkestru priključili i bivši učenici Škole, a kao solisti predstavili su se Ivona Borak, Hana Ilčić, Eva Osonjački, Dorijan Stipčić i Roko Radovan.

Učenici i nastavnici će koncert održati i danas na Velikoj sceni HNK s početkom u 19.30 sati, a zbog velikog interesa za koncert, karata već nekoliko dana unaprijed nema.