I to se događa - u kuću kuću američke obitelji meteorit je uletio kroz krov

Prije nekoliko dana stanovnici jedne kuće u američkom gradu Hopewell Townshipu (u državi New Jersey) pronašli su u svojoj sobi neobičan kamen, veličine oko 10 x 15 cm i težak oko jedan kilogram. Isprva su mislili da su vandali na djelu, ali kako je kamen bio topao na dodir, brzo su odustali od te teorije. Pomnijim pregledom pokazalo se da je predmet nalik na željezo proletio ravno kroz krov i srušio se na pod, odbijao se po sobi i na kraju završio u kutu sobe, gdje su ga vlasnici pronašli u ponedjeljak oko 12.30 sati.

Pozvali su vlasti, koje su već u srijedu nagovijestile iznenađujuću vijest: da je objekt meteorit. Kako je za AP otkrila vlasnica kuće Suzy Kop , bili su malo šokirani kada su stručnjaci dojurili u njihov dom u zaštitnim odijelima i prvo provjerili razinu radioaktivnosti u kući (bila je normalna), a zatim pažljivo ispitali predmet i odveden u laboratorij na dodatne pretrage. Pad objekta iz svemira inače nije prouzročio veću štetu na zgradi, dodala je.

U četvrtak je koledž New Jersey, gdje su znanstvenici ispitivali kamen, objavio da se zapravo radi o meteoritu ili točnije hondritu . "Imati priliku ispitati meteorit bila je izvanredna i uzbudljiva prilika za mene, druge profesore i moje studente", rekao je Nathan Magee , voditelj odjela za fiziku na koledžu. "Ali još smo više uzbuđeni jer smo uspjeli potvrditi da se radi o pravom hondritu, u izvrsnom stanju i jednom od rijetkih takvih predmeta koje je znanost dokumentirala", dodao je. Umirovljeni američki stručnjak za meteorite Jerry Delaney pomogao je skupini u analizi.

Meteoriti koji padaju na Zemlju nisu neobični. Upućeni kažu da se događaju svakih nekoliko dana, no vjerojatno se ne događa često da meteorit uleti ravno u kuću. Većina meteorita je tipa hondrita (oko 80 posto), koji su nastali od prašine i manjih zrnaca koja su postojala već tijekom nastanka Sunčevog sustava tijekom nastanka asteroida (a prije planeta). Dijele se prema sastavu, a najčešći su karbonatni, enstatitni i drugi. Stručnjaci su za sada samo rekli da je pali meteorit "vrlo rijedak hondrit ", ali nisu otkrili o kojoj je točno vrsti riječ.

Ovo je već drugi takav događaj u manje od mjesec dana. Krajem travnja na kuću u njemačkom gradu Elmshorn (u saveznoj državi Schleswig-Holstein) pao je meteorit, no budući da je bio manji, "odvalio" je samo nekoliko crijepova, prenosi njemačka novinska agencija. DPA je izvijestila 28. travnja. /RTVSLO/foto:AP